++

2010-12-25 | 23:24:13
nu har jag bestämt mig helt!
jag ska ha en canon eos 500d eller 550d och jag ska inte börja med en "nybörjarkamera" (tror inte dom e så nybörjare iaf, vad jag har fattat hah) tänker inte köpa en för att "lära mig" för att sedan fatta på en vecka eftersom jag fattar ganska fort och sen blir kameran "tråkig" när ja lika gärna kan spara lite längre och sen få typ lite klur ett tag kanske.
det dumma är väl att det kommer ta sin tid att spara då 500d ligger på 5000-6000 och 550d på 6000-7000.
har velat mellan canon och nikon ett tag men hos morfar idag så vart de klart för mig att det blir canon eftersom morfar har ett sigmaobjekt liggandes hemma som han tyckte kunde komma till nytta. 70-300mm macro tror ja de va, och den liggen ändå på 1000 nått den med tror jag så tummen upp.

oh, hoppas det går asfort att spara. det ska fan bli mitt nyårslöfte, spara som fan x)


Kommentarer
Postat av: maja

jag ville med ha en systemkamera men nu har jag bestämt mig för att köpa en canon s95, dom nya kompaktkamerorna eftersom man kan ställa ios och alla inställningar, det är bra makro och objektivet är med bra och dom ligger på 3500 och sen är det ju smidigare med en liten :D när jag ville ha en systemkamera frågade brorsan (datornörd) varför jag skulle ha det, och då sa jag för att jag ville byta objektiv och då undrade han om jag skulle fota fåglar... haha

2010-12-27 @ 16:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0